Pad prodaje automobila u Srbiji od skoro 20 odsto u prvih devet meseci ove godine najviše je pogodio prodavce najjeftnijih automobila. U takozvanom B segmentu, minus je oko 35 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Kragujevački „punto“, koji je na svojim plećima nosio prodaju na našem tržištu poslednjih godina, posustao je, a prodaja ovog vozila je skoro prepolovljena. Kada je u aprilu 2009. počela prodaja vozila sa montažnih traka u Kragujevcu, uz subvenciju države „staro za novo“ uz najpovoljniji kredit na tržištu, priliku da se otarase vremešnih vozila i da nabave novo, iskoristilo je mnogo građana. U oktobru 2010. proslavljena je proizvodnja 30.000 „punta“, a otprilike toliko je i prodato ovih vozila do kraja prošle godine. Početkom 2011. smanjena je subvencija države sa 1.000 na 600 evra u programu „staro za novo“, što je svakako rezultiralo i padom prodaje. Kada analizirate pad prodaje, a izuzmete „punto“ vidite da su skoro svi, osim „sitroena“ i „pežoa“, na skoro istim granama kao lane. „Punto“ je ranije zauzimao 33,4 odsto, a sada oko 20 odsto našeg tržišta.
Pad prodaje automobila u Srbiji od skoro 20 odsto u prvih devet meseci ove godine najviše je pogodio prodavce najjeftnijih automobila.
U takozvanom B segmentu, minus je oko 35 odsto u odnosu na isti period prošle godine.
Kragujevački „punto“, koji je na svojim plećima nosio prodaju na našem tržištu poslednjih godina, posustao je, a prodaja ovog vozila je skoro prepolovljena.
Kada je u aprilu 2009. počela prodaja vozila sa montažnih traka u Kragujevcu, uz subvenciju države „staro za novo“ uz najpovoljniji kredit na tržištu, priliku da se otarase vremešnih vozila i da nabave novo, iskoristilo je mnogo građana.
U oktobru 2010. proslavljena je proizvodnja 30.000 „punta“, a otprilike toliko je i prodato ovih vozila do kraja prošle godine. Početkom 2011. smanjena je subvencija države sa 1.000 na 600 evra u programu „staro za novo“, što je svakako rezultiralo i padom prodaje.
- Kada analizirate pad prodaje, a izuzmete „punto“ vidite da su skoro svi, osim „sitroena“ i „pežoa“, na skoro istim granama kao lane - kaže Milan Belin, generalni direktor kompanije „Reno-Nisan Srbija“.
- „Punto“ je ranije zauzimao 33,4 odsto, a sada oko 20 odsto našeg tržišta. Pad je delimično prouzrokovalo smanjenje subvencije za 400 evra, uvođenje učešća od 30 odsto, ali je zaustavljenje kreditne linije sa kamatom od 4,5 odsto ono što je prikočilo prodaju „punta“.
Zanimljivo je da su, do skoro nezamislivim popustima, „Reno“, „Ford“, “Hjundai“ i još neki proizvođači pretekli po prodaji svojih vozila i „dačiju“, koja je dugo bila jedini rival „puntu“.
- To je razumljivo jer smo kod „Renoa“ imali prostora za manevar i sniženje, kod „dačije“ ne, pa se i prodaja ova dva brenda koja mi zastupamo skoro izjednačila - kaže Belin.
On na primeru „Nisana“ koji je skoro dostigao „tojotu“ po prodaji ilustruje i činjenicu da se ukus kupaca na našem tržištu menja. To znači i da će borba za svakog kupca i u Srbiji, postati sve žešća.